Yorum

Backlink Kasmak Caizmidir?

Bakıyorum da sürekli backlink kasıyor millet. Birbirlerine link veriyorlar. Amaç: Daha çok ziyaretçi çekebilmek. Bugün baktığımızda ziyaretçilerin büyük yüzdesi daima Google aracılığıyla gelen aradığını bulmaya çalışan insanlar. Peki Google arama sonuçlarında çıkmak daha önemli değilmidir?

Google politikasına göre ilk birkaç ay içerisinde yüzlerce sayfadan karşılıklı
backlink alınması sandbox’a boylama sebebidir. Sandbox nedir diyebilirsiniz normaldir. Ben de dedim vaktiyle ve öğrendim ki sandbox denen zımbırtı ban’dan önceki safhadır. 3-5 ay arama sonuçlarında sürekli geri sayfalarda yer alırsınız. Bugün arama yapan kişilerin geçerli bilgiye ulaşması ilk 3 sayfada gerçekleştiği için 10. sayfada çıkan bir siteye girişin olmayacağı ve gizli bir hazine olmanız anlamına gelir. Sandbox hazinesi olmanıza sebeptir. Bir tek Google backlink kasanları gömmüyor sandbox kavramına. Diğer bir çok arama motoru yapıyor bunu. Ayrıca bir sayfada çok fazla link verildiğinde de spam muamelesi yaparak yine dibi boylatıyor.

Bir diğer nokta da gelişmek için öenmli olan dmoz denen dizin. Her siteyi almıyorlar. Öyle ilk ayında yüzlerce backlink kasan siteyi ise hiç almıyorlar. Aynı şekilde amatörce bir yaklaşım da oluyor. Bu da bilinçli ziyaretçiyi etkiliyor. Zaten yan menüye sıkıştırılmış yüzlerce link arasından sizin
bulunmanız ve sitenize girilmesi de mucizdir ayrı mesele.  Gerçi bilinçli ziyaretçi sayısı neyse onu bilmiyorum işte.

Size tavsiyem yavaş yavaş gelişmeniz. Malum hızlı giden atın…. Neyse bu konuya girdiğimiz gibi çıkalım ve devam edelim. Kendinize bir backlink sayfası oluşturun. Oradan verin linklerinizi. Sürekli oalrak link almayın sitelerden. Hele hele karşılıklı olarak hiç uğraşmayın. Bunları yapıyorsunuz ama söylemekte yarar var. Eğer içeriğiniz özgün yani kendi yazılarınız değilse sandbox’a mütemadiyen girmiş sayılırsınız. Hatta daha beter olursunuz. Benden uyarması. Varsa merak ettiğiniz soru cevaplayabilirim.

Benzer Konular

8 Comments

  1. bende arkadasın dediklerine aynen katılıyorum önemli olan yavas yavas kalıcı adımlar atmakdır öyle birkaç ayda googlede arama sonuclarında ilk safhalarda yer alan sitelerin ömrü cok kısa oluyor sabır tek çare ..

  2. Güzel paylaşım, peki bir sitenin sandbox’a alındığını nasıl tespit edicez, nerden nasıl bilgi alabilririz, nasıl bu durumdan web imizi kurtarabiliriz? Teşekkürler..

  3. Bu durumdan kurtulmak için backlink alımlarını azaltarak devam ettirmek ve güncelliği, özgünlüğü korumaya özen göstermek, yeniden değerlendirme isteği göndermek gerekiyor.

  4. Bilgi için tşk hocam

  5. çok sağolun teşekkürler bilgiler için

  6. bilgiler için çok sağolun…

  7. kanal ızgarası

    bilgiler çok açıklayıcı çok sağolun…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.