Showing: 1 - 10 of 17 RESULTS
Kitapoloji Yorum

A101’den Kitap Almak

Kulağa ilginç geliyor değil mi? A101’den kitap almak! Halbuki ilgi çekici aşırı yüksek yanları var. Biraz anlatayım. Arada Türkiye’de okuma alışkanlıklarına da değinebiliriz. Türkiye’de genellikle pek okuma alışkanlığı yoktur. Hep böyle diyoruz gerçi ama geçenlerde bir araştırma sonucuna göre Fransa’dan daha çok okuyormuşuz orası ayrı ama biz böyle söylemeye devam edelim. Yine de yetersiz bir okuma oranımız var. Kitap okumamak …

Kitapoloji

İskender Pala – Efsane

Yıllar boyu öğretilen Osmanlı Tarihi’nde ve memleketimizin her karesinde yaşatılan bir efsanemiz mevcut. Adı ise Barbaros Hayreddin Paşa olarak bildiğimiz Hızır Reis’tir. Osmanlı’nın ilk Kaptan-ı Derya’sı ve deniz paşasıdır. Öyle büyük bir savaşçıdır ki Akdeniz’in Türk Gölü olarak bilinmesine sebebiyet vermiştir. Bu roman ise tamamen onun hayatını konu alan biyografik bir romandır. Çocukluğundan sonuna kadar Akdeniz maceralarını konu almaktadır. Divan …

Kitapoloji

İskender Pala – OD

Uzun uzun yıllardan sonra tekrar bir yazı yazmak nasip oldu. Malum kardeşimden sonra annem de bir Eylül gecesi güzel oğlunun yanına gitti. Bu da artık psikolojik sorunları da beraberinde getirdi doğal olarak. Pek de neşem kalmadı açıkcası. Son zamanlarda okuduğum en güzel kitaplardan birisi oldu bu kitap. İskender Pala‘yı zaten oldum olası severim. Gerek söyleşileri gerekse kitapları oldukça hoş olan …

Felsefe-Psikoloji Kitapoloji

Saim Koç – İletişimde Ustalaşmak

Çağımızın sorunlarından birisi de iletişimde bulunmak-bulunamamak. İletişim deyince genellikle konuşmak, yazışmak gibi unsurlar aklımıza gelse de aslında bunlardan daha derindir. Anlamak, anlaşılmak hatta ve hatta karşımızdakinin düşünce davranışına kadar giden bir değişime daha ulaştığını söyleyebiliriz. Zira her hamlemiz kendi sonucunu doğurmaktadır. Bunu da kuraldışı eğitimin başlıca isimlerinden Saim Koç ile anlayabiliyoruz. Kitap genellikle söylem ve eylemlerimizin karşımızdaki kişiyle etkileşimini konu …

Dünya Klasikleri Kitapoloji

Yabancı – Albert Camus

Albert Camus tarafından kaleme alınan Yabancı adlı roman, hayata yabancılaşan ve monotonlaşan bir adamın hikayesini anlatıyor. Kısa ve öz hikayede genel olarak vurdumduymaz gibi duran fakat her şeye uzaklaşmış olan, sanki ölmeye bekleyen bir adamın duruşunu görüyoruz. Her şeyin saçma olduğunu, hayatın monoton ve gereksiz ölümün ise bir kurtuluş olduğunu savunan bir yanı var romanın. Kitabın giriş cümlesinde aslında tüm …

Kitapoloji Macera

Yunus – Bir Hayalperestin Öyküsü

Bazen insanların umutları ve hayalleri vardır ve hep peşinden gidilmesi tavsiye edilir. Bu kitap da onu uygulayan bir sörf sever Yunus Balığı hikayesini anlatıyor. Bütün toplumun kuralarına aykırı davranarak hayallerinin peşinden koşan bir balığın maceraları anlatılıyor. Zaman zaman boş beklemek zorunda kalırız. Herhangi bir alışveriş merkezinde ya da bir kafede birisini beklerken canınız sıkılırsa okunmak için güzel bir tür kitap. …

Kitapoloji Yorum

Yazarlarda Bazen Kazanır – 2012 Yılının En Çok Kazanan 20 Yazarı

Bugün dikkatimi çeken bir haberi sizinle paylaşmak istiyorum. Herkesin yedi lokmayı ve kazandığı parayı saymaya, çetelesini tutmaya müptela FORBES dergisi. Şu bildiğimiz FOBES Türkiye yani yazarlar hakkında sattıkları kopya ve almış oldukları telif hakkı ücretlerine göre en çok kazanan yirmi yazarı listelemiş. Listeyi incelediğimde öyle pek fazla şaşırdığımı söyleyemem. Popüler yazarlarımız zaten belli. Nobel ödüllü yazarlarımız da belli. Popüler olanlar …

Kitapoloji

Osman Aysu – Casus – Bir Casus Romanı –

Osman Aysu bundan yıllar önce tanıştığım bir yazar. Yazar ve Aşkı adlı kitabı ise ilk okuduğum eseridir. Yaklaşık 400 sayfa kadar olacaktı ki bir gün içerisinde bitirdiğim bir kitaptır. Bunu Berduş ( Servet Ersoy) kitabının anlatımında da belirtmiştim. Bu kitap da kısa sürede bitirebildiğim kitaplardan bir tanesi olma onuruna ulaştı. Kitabın türü aksiyon ve gerilimi gizemlerle harmanlayan bir Casus Romanı. …

Kitapoloji

MEVLANA -Hayatı, Şahsiyeti ve Fikirleri- Şefik CAN

Şefik CAN tarafından yazılan MEVLANA -Hayatı, Şahsiyeti ve Fikirleri- adlı kitap gerek hacimsel gerek se bilgisel olarak ansiklopedik diyebiliriz. Şefik Can bir ömür incelediği Mesneviliği ve Mevlana‘yı anlatıyor. Hayatı, kişiliği ve fikirlerine dair en doyurucu bilgileri de içerdiği söylenebilir. Ayrıca kitap içerisinde bulunann Divan-ı Kebir’den seçilmiş olan şiirlerin tercümeleri ve sözlük bulunmaktadır. 1910 yılında Erzurum’da doğan Şefik Can tamamıyla Mevlana’ya …

Kitapoloji

Doğunun Ölümsüz Çocuğu – Mehmed Niyazi

Mehmed Niyazi’yi ilk okuduğumda orta okulun son senelerindeydim ve okuduğum ilk ve tek kitabı ise Çanakkale Mahşeri‘ydi. Şimdi ise 14. yani son çıkan kitabı Doğunun Ölümsüz Çocuğu. Çanakkale Mahşeri adlı kitabı Çanakkale hakkında yazılmış olan en etkili kitapların başında gelenlerdendir. Çanakkale Mahşeri’ni okuduktan sonra başka kitabını okuma fırsatı bulamadım fakat bu yeni kitabını okumak geçmiyor değil içimden. Gerçekten beni etkileyen …