OyunKritik

Muhteşem Sultan ( Game of Sultan ) Oyunu

Muhteşem Sultan (Game of Sultans) kısa süre önce aşırı reklamlarla bi yükleyeyim adamlar masraf ediyor bakayım bari dediğim oyunlardan bir tanesi. Tabii ki AoE gibi oyunların tutkunu birisi olarak telefondan aşırı derecede bir stratejik oyun beklemek haksızlık olsa da yine de beklentileri yüksek bir kişiyim. Buna rağmen oldukça ilgimi çeken bir oyun oldu. Osmanlı Oyunları temalı oyunlardan en profesyonellerinden bir tanesi denilebilir.

Oyun genel olarak Osmanlı imparatorluğu yapısı üzerine kurulmuş. Oyunda Tedbil-i Kıyafet, Harem, Taşra, Arz Merkezi, Sefer-i Humayun, Enderun gibi kavramlar ve alanlar olmasına rağemn bildiğimiz sıradan strateji oyunları tadında.

Oyunda bir çok eşya ile haremdeki cariyelerinizin samimiyet oranını yükseltip kitaplar ile vezirlerinizi geliştirerek savaşta daha iyi sonuçlar alabiliyorsunuz. Ayrıca vezirlerinizle Er Meydanı içerisinde başka oyuncularınızla karşılaşma yapıyorsunuz. Er meydanı biraz sıkıntılı. Pek verimli olmasa da yeni bir oyun olduğunu düşünerek gelişeceğini öngörebiliriz. Yine vezirlerini altın karşılığında seviye olarak, careiyelerden kazandıklarınızla ve kitaplarla, enderun mektebinde okutarak geliştirebilirsiniz.

Harem de bu oyunda biraz önemli. Cariyelerden varis edinip bunları başkalarıyla evlendirerek iyi bir puan kazanabilirsiniz. Ayrıca cariyelerin bağlı bulundukları vezirler cariyleeri havlete davet ettikçe kazandığı cariye puanıyla birlikte de gelişim gösteriyorlar.

Oyun ilk başlarda hızlı oynananabilir fakat ilerledikçe hamleler daha da ciddileşerek daha uzun sürede yapılıyor. Genel amacınız Sultan seviyesini yükseltip global sıralamada devlet puanınızla birlikte daha ileri seviyelere gelmektir. Ayrıca ilk başlarda olduka hızlı ilerlenmesine rağmen ilerleyen seviyelerde daha da yavaş oynanabilirlik sunuyor. Sonuçta oyun zorlaşıyor.

Oyundaki bir diğer unsur da Birlik unsuru. Muhteşem Sultan oyununda Birlik oluşturabiliyor ya da katılabiliyorsunuz. Burası biraz basit bir yer. Sadece elmas verip birlik seviyesini yükseltiyor ve Seyr-ü Sefer için vezir verip akşama üç beş şey kazanabiliyorsunuz.

Oyunda kitap gelişimi, vezir gelişimi, cariye gelişimi, şehzade gelişimi gibi geliştirilebilir şeyler bulunuyor. Bunları da geliştirerek daha etkili vezirler ve devlet elde edebiliyorsunuz. Hepsinin tabii ki yeteneklerine bağlı olarak her seviyede farklı kuvvetlere ulaşıyorlar. İki vezir de aynı seviyede farklı birim yeteneklere sahipler.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”33″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_imagebrowser” ajax_pagination=”1″ order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”20″ variation=”4″]

 

 

 

 

Benzer Konular

36 Comments

  1. İnternetli mi?

  2. İnternet oyunu oynamak için gerekli.

  3. Vip 1 e nasıl geçiliyor ?

  4. Ücret karşılığı taş vs. aldığında ve belirli bir harcama sınırını geçtiğinizde VIP seviyesi de atlıyorsunuz. En son 4.99$ harcama limiti vardı.

  5. Günlük Görevlerde kitap gelişimi çikiyo tıklıyorum vezir çikiyo. o nasıl geçebilirim acaba

  6. Ben de onu yapamiyorum

  7. Oyunda nasıl hürmet ediliyo?

  8. Sıralamaya tıkla sağ altta göreceksin

  9. Günde 1 kez yapılabiliyor süresi dolduktan sonra hürmete tıklayınca buton yeşil oluyor zaten

  10. Tahıllar nasıl kullanılıyor?

  11. 23. Görevinde varis sahibi olmamı istiyor ama nasıl yapacağımı bulamadım yardımcı olsanız?

  12. 1-3 vezir ini 20 levele çıkarınca oluyor sanırım

  13. Sıralama diye bir yer var. Oraya gir aşağı sağda hürmet kutucu var, basıyosun bitti

  14. Tahıllar yeniçerilere gidiyor. Senin yapacağın bir şey yok. Kendi kendine kullanılıyor.

  15. Cariyelere özel ziyarette bulun

  16. Arkadaşlar,bir görevi geçemiyorum kaç gündür. Yardımcı olursanız sevinirim. İntikam mektubumu kullanmam gerek. Nasıl kullanacağım çözemedim . Ayrıca baskın yapıcam ama mücadele fermanı yetersiz diyor. Bu mücadele fermanı ne ?

  17. ben birlik şifresini unuttum birlikten çıkmak istiyorum fakat çıkamıyorumda devredemiyorumda şifreyi nasıl öğrenebilirim acaba

  18. youtube kanalımdan bulabılırsınız sorunuzu ,”oyuntube muhteşem sultan”

  19. Emine hanimin sorusunu yineliyorum you tube da video izledim fakat orda intikam mavi buton olarak cikiyor sizde bende cikmiyor denedigim zamanda yetersiz mucadele fermani diyor. Gecemiyorum bende 5 6 gundur.

  20. arkadaşlar birlik şifremi unuttum birlikten çıkamıyorum lütfen yardım edin lütfeeeen

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.