Yeni İnternet Cafe Yasaları ve Yasakları

  • 218

İnternet CafeÇoğumuz sık sık uğrarız İnternet Cafe’lere. Zaten çoğu yerde üçer-beşer de karşımıza çıkarlar. Bu internet cafe işletimi ile ilgi yeni yasa da çıkmış. Mevcutİnternet Cafe yasası geliştirilerek işletmenin yükümlülüklerini arttırmışlar. 12 yaşından küçüklere ancak velileri veya vasileriyle beraber girebilme izni veriliyor artık. Ayrıca 15 yaşından küçükler ise internet cafelere 20:00’den sonra velisiz giremiyor.

PlayStation kullandırılan cafeler de kalmayacak gibi çünkü yönetmeliğin bir maddesi elektronik veya mekanik oyun alet ve makinelerini yasaklıyor. Ayrıca kamera sistemi de zorunlu hale geliyor. Böylece rastladığım bir çok illegal durum da ortadan kalkacak.

Duruma göre Counter Strike hastası çocuklar için kötü bir yasa fakat yararlı olduğunu düşünüyorum. Sokakta saklambaç, ebelemeç gibi oyunları artık Counter Strike almış durumda. Aşırı şiddet içermese de küçük çocuklara doğrudan veya dolaylı oalrak zarar vermekte. Zaten İnternet Cafe oldu Oyun Cafe. Çoğu insan oyun oynamak için geliyor. Bir çok yerde de ikisi ayrı bölümlerde yapılıyor. Bakalım uyum nasıl gelişicek.

Maddelere gelince de yasa şunları içeriyor.

Mülki idare amirinden izin belgesi almak,
Konusu suç oluşturan içeriklere erişimi önleyici tedbirleri almak,
Başkanlık tarafından onaylanan içerik filtreleme yazılımını kullanmak,
Erişim sağlayıcılardan sabit IP almak ve kullanmak,
İç IP Dağıtım Loglarını elektronik ortamda kendi sistemlerine kaydetmek,
Başkanlık tarafından verilen yazılım ile, (d) bendi gereğince kaydedilen bilgileri ve bu bilgilerin doğruluğunu, bütünlüğünü ve gizliliğini teyit eden değeri kendi sistemlerine günlük olarak kaydetmek ve bu verileri bir yıl süre ile saklamak.

İÇKİ, SİGARA VE ÇOCUK YASAK
Yasaklar şöyle:
12 yaşından küçükler ancak yanlarında veli veya vasileriyle girebilecek.
15 yaşından küçükler yanlarında veli veya vasileri olmadan saat 20.00’den sonra iş yerlerine alınmayacak.
Sigara içilebilen özel mekan dışında, sigara içilemeyecek.
Alkollü içki satılamayacak, bulundurulamayacak.
Küçükleri Muzır Neşriyattan Koruma Kanununa aykırı hareket edilemeyecek.
Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında korunan hakların ihlal edilmesinin önlenmesi için gerekli tedbirler alınacak.
Elektronik ve mekanik oyun alet ve makineleri bulundurulamayacak.
Bilgisayarlarda uyuşturucu veya uyarıcı madde alışkanlığı, intihara yönlendirme, cinsel istismar, müstehcenlik, fuhuş, şiddet, kumar ve benzeri kötü alışkanlıkları teşvik eden ve 18 yaşından küçüklerin psikolojik ve fizyolojik gelişimine olumsuz etkisi olabilecek oyunlar oynatılamayacak.
İş yerlerine giren ve çıkanların tespiti amacıyla gerekli kamera kayıt sistemi kurulacak. Bu sistem aracılığıyla elde edilen kayıtlar 7 gün süreyle saklanacak ve bu kayıtlar yetkili makamlar haricindeki kişi ve kuruluşlara verilemeyecek.

Ayrıntılı Bilgi İçin Tıklayınız.

Çoğumuz sık sık uğrarız İnternet Cafe’lere. Zaten çoğu yerde üçer-beşer de karşımıza çıkarlar. Bu internet cafe işletimi ile ilgi yeni yasa da çıkmış. Mevcutİnternet Cafe yasası geliştirilerek işletmenin yükümlülüklerini arttırmışlar. 12 yaşından küçüklere ancak velileri veya vasileriyle beraber girebilme izni veriliyor artık. Ayrıca 15 yaşından küçükler ise internet cafelere 20:00’den sonra velisiz giremiyor. PlayStation kullandırılan…

Çoğumuz sık sık uğrarız İnternet Cafe’lere. Zaten çoğu yerde üçer-beşer de karşımıza çıkarlar. Bu internet cafe işletimi ile ilgi yeni yasa da çıkmış. Mevcutİnternet Cafe yasası geliştirilerek işletmenin yükümlülüklerini arttırmışlar. 12 yaşından küçüklere ancak velileri veya vasileriyle beraber girebilme izni veriliyor artık. Ayrıca 15 yaşından küçükler ise internet cafelere 20:00’den sonra velisiz giremiyor. PlayStation kullandırılan…

40 thoughts on “Yeni İnternet Cafe Yasaları ve Yasakları

  1. sinop ayancık ilçesinde internet cafe işletmekteyim,cafeyi deviraldığımda 2,5 sene önce güvenilebilinir ortam değildi, fakat şuanda çocukların özgürce gidebileceği bizden başka güvenilir bir mekan yok bizi güvenilir hale getiren devlet oldu bunun için teşekkür ederiz itibarımız imajımız biraz düzeldi bu konuda söylenecek bir şey yok .Fakat şuanda bulunduğum ilçede 12 yaş sını 15 yaş sınırı zaten vardı şimdi bide kaymakamlık yeni tebliği etti 08:00-17:00 saatleri arası ilköğretim ve ortaöğretim çocuklarının girmesi yasaklandı.bu her ildemi var?çocukların bizden başka gidecekleri yerler dolu var fakat onlara denetim yok, hiç bir ganyan baayi iddaa baayi spor toto süper toto kahvehane v.s. devletin kazandığı resmi kumar mekanlarında kamera kayıtları dahi tutulmuyor neden?çünki devlet babanın işine gelmiyor afedersiniz keranelerden dahi vergi talep eden tek müslüman ülke biziz ve kesilen cezalar milli gelirimiz olduğu sürece daha bir çok yeni can sıkıcı kanunlar yasalar çıkar. ..bilinçli bilirkişi açıklama yaparsa sevinirim cafecilere ve bütün esnafa allah sabır kolaylık ihsan etsin…

  2. merhaba arkadaslar bende internet kafe isletmecisiyim yazdıklarınızı okudum etkilememek mümkün deil yazılanlardan gözle görülen şeyleri ifade etmeye calısmıssınız ama ne gerek war ki insanlar herseyi bizlerden iyi biliyo ama herkez işine geldigi şekilde dawranıyo bırakın bazıları bizim yüzümüzden gününü gün etsin.umarım anlamıssınızdır

  3. merhaba arkadaslar bende cafeciyim malasef cafelerde olması gerekenler biraz abartılmıştır benim cafemde nerdeyse bir kutupane kadar sessiz ahlaklı insanların geldiği bir ortam bizlerin olmaması demek gunumuzde pahalı olan iletişimin nasıl saglanacagını soru işareti olur zaten hayatın artık bir vazgeçilmezihalinde

  4. merhaba arkadaşlar bende internet cafe işletiyorum yasaklar çok veliler geliyor benim çocugumu buraya alma diyor tamam almim diyorum sokaklarda gezsin hırsız olsun diyorum daha mı iyimi olacak istemeyen çocuklarını göndermesin ama bundan zararlı çıkan yine veliler olacaktır çocukları serserilere tapacaklardır saygılarımla

  5. kardeşim binlerce işsiz insanımız var eli biraz bilgisayara yatkınsa işte bulamıyoısa cafe açmak zorunda kalıyoruz mecburen .yasaklar engeller ardıardına insanı cinnet geçirtecek cinsten devlet yüzümüze bakmıyo her ay vergisini alamayı biliyo bide bisirü engel.bütün pornocular evde izliyo zaten

  6. Evet hepniz haklısınız anlaşılan internet cafelerin sahipsiz oldugunu ve ellerinde ne varsa her şeyi kulanıp sonuna kadar bizi sağmak istiyorlar peki yokmu bizim haklarımızı savunmamın bir yolu cafeciler dernegi var yer yıl aidat veriyoruz. ne için bizi biraz daha rahatsız etsinler diyemi. benim cafem 8 senelik bir zamanlar gururla internet cafem var derdim şimdi söylemeye utanıyorum ama asıl bizi bu hale getirenler utanmalı ama nerde onlarda utanma.

  7. Kardşim ben sunu bılır sunu sölerim HER SEYE YASAK GETİRİYOSUNUZDA BİZE OLAN FAYDANIZ NEDİR HERZMAN PARA KORAPARTMAK İÇİN ELİNİZDEN GELENİ YAPARSINIZ ÜYELİK DENİZİ ÜYE OLDUK NE DEDIYSENIZ ONU YAPDIK NE KAZANIYORUZDA NE İSTİYOSUNUZ BUNDAN 5 SEN ONCEDE FİTAYLAR AYNIYDI ŞİMDİ DE 1TL BUNE YA BEN 1100 ML KIRA VERIYORUM BİZİ HALEN SÖMÜRÜN AYIP SİZE

  8. işte türkiyenin durumu önce kafelere yöneldiler şimdi eczacılara fln fln arkadaşlar pkk demiyor kimse o şerefsizlere bakın brakın herkez ekmegini kazansın okulların önüne bakın

  9. tabiki internt işletmeciği yapan herkes dört dörtlük demiyoruz ama internet cafelere öyle bir gözle bakılıyorki süçun otak yeri gibi bir bakıyon polis bir baskın yapıyor sanki kayrı meşru bir mekan
    arkadaşlarında dediği gibi okul onlerinde ve içinde fuhuş uyuşturucu ne arar san var ve okul idarecileri bunlara göz yumuyor şey korkusundan
    ALLAH herkesin yaptığı görevi en iyi şekilde yapmayı nasıp etsin kötü insanlarda kötü yönedicilerden uzak etsin

  10. meraba arkadaşlar internek cafe bi arkadaşımızla görüntülü görüşürken ana masadan görüntülü konuşmamız gözüküyomu bilen varmı şüpelendim bi cafeden ama oluıyomu öle bişiey bilmiyom bilen varsa yardımcı olsun

  11. ewet emin ana masadan seni gürebiliyor ne izledigini ne yaptığını isterse açar bakar

  12. Ben adananın başbınar köyündeki bir internet kafe işleymecisiyim.
    Sabah 9 dan akşam 6 ya kadar yasak konuldu 18 yaşından küçükler giremez die bizde akşa 6 tıda kapatıyoruz cafeyi.Zaten aldığımız 3 kuruş para.Devlet bunadamı göz dikiyo.Artık pes yani.Herşeyi çözdülerde internet kafelere mi sıra geldi.

  13. Araba hırsızlarına böle baskın yapılmıyo. Bi yatyere deyip silahı kafamıza dayamadıkları kaldı.

  14. İNTERNET cafeler evlerinde pc si olmayan maddi durumu düşük yada acil internet ihtiyacını karşılamak açısından çok iyi bence bende internet kafeciyim ve bence yasalarda alınan yasaklarda bi kötülük göremiyorum ama birazda kafecileri düşünmelerini istiyorum. çokta sıkmanın alemi yok….

  15. yaw arkadaslar bu devletin cafecilere garezi var başka hiç bir şey değil okadar sıkı yönetmideyiz ki sanki burda karı pazarlayan biz uyuşturucu satan biz gasp eden biz oyle bır baskın oluyorkı sankı kusatma var nedı bu ama ben tam kanaat getırdım garezlerı var cafecılere

  16. Evet arkadaşlar. Bende cafeciyim.
    Sorunlar doğru. olaya başka açıdan bakın.büyük bilgisayar firmaları önce internet cafeleri destekledi. adına bilişim çağı dedi. yoğurdun kaymağını yedi. şimdi sıra her eve bir bilgisayar projesinde. ama önlerinde bir engel var. internet kafeler… çünkü bizim varlığımız onlar için bir engel. bizi bitirmeye çalışıyorlar ama sıkıyo. çünkü devletin bizden ciddi bir geliri var, onlarada hayır diyemiyor, çünkü onlardanda çiddi bir geliri var. bu yüzden yemiyo işte. ama yıldırma politikasını devam ettiriyolar.işte kamera zorunluluğu dediler.. düşünün türkiye genelinde kaç kafe var.. bunlar belli beşlı markalar kullanıyorlar zaten. program zorunluluğu dediler, konyalı bir firma imparatorluğunu ilan etti… kimin sırtından. çocuklara yaş sınırı dediler, çocukları düşündüklerinden yaptıklarına emin olsam ilk ben kapatırım cafemi.. yok altında başka projeler var… ne peki o.. hiçbir baba çocuğunun isteğine hayır diyemez (kısmende olsa) her evdeki bilgisayara IP LOG zorunluluğu getirsinler inanayım onlara. VAH memleket vahh……………….

  17. meraba millet valla birileri bişey çıkartıyo bizde uyabilirsek uyuyoz uyamassak olan bize olur ne yapalım ne mutlu Türküm diyene vatan sağolsun

  18. Mersinde internet kafeciyim.Ekmek paramızı kazanmak için eşşek gibi çalışıyoruz.Şu zamanda kaç tane genç internet kafeye giriyor sanki.Herkesin elinde internette rahatlıkla gezebileceği telefondan var.Ben çoğu zaman 12 yaş altı alıyorum.Sonuçta mahalle internet kafesi işletiyorum.Bana 1 tane bu çocukları içeri almamdan şikayetçi veli gösterin tövbe bir daha almıyacam.Lan polis zabıta kendisi getiriyor çocuğunu bize emanet ediyor.Kimin neresine battı bu çocuk alma meselesi.Neden çıktı bu yasa.50 krş 1 lirayla ekmeğimizi kazanıyoruz görevli efendi bi geliyor kaç bin tl yazıp çıkıyor.Vicdanını sikeyim bunu yapanların.Ne yapıyoruz lan burada karı mı satıyoruz?Bilgisayara oturan 12 yaş altı çocuk neyin zararını görüyor bana bir söylesinler eyvallah diyeyim.Lanet olsun böyle adalete.

  19. açtığıma açacağıma bin pişmanım internet cafeyi ben açmadan önce bu yasalar gelseydi hiç uğraşmazdım sanki yasalar beni bekliyordu. çocuk alma öğrenciyi alma peki biz kimler alacağız diyorlarki öğrenci kıyafetiyle tamam ben nasıl git üstünü değiştir diyebilirim giden öğrenci üstünü değiştirdikten sonra en yakın cafeye girer bence hükümet inetnet düşmanı :)ama TC müstahak diye düşünüyorum şimdi yeni yasalar geldi film ve müzikte yasak:)
    harika bir ülkede yaşıyoruz

  20. arkadaşlar iş internet cafeleremi kaldı tvlerde gündüz vakti olan programlar diziler var bütün ahlaksızlıkar var cafeyi kapattınn diyelim telefonları napıcaz ordan da var internet yasaklamak cözüm degildir ailelerde sorumluluk olmalı yasaklanmadık ne kaldıki gdip pkk yayını yapan tvleri kapatın ilk önce bizemi adeletiniz insanları kör etmek icindir bu harekett

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.